TISDAG

Idag har jag velat nacka båda ungarna, eller som Alex sa innan jag åkte i fredags och undrade om han skulle vara okej utan mig och Ylva: Yeah, I'll just put these two on the barbeque. De har varit SÅ jobbiga. Och jag har varit SÅ trött. Sov nämligen med babymonitorn inatt eftersom jag är ensam med dem på morgonen, Alex drar redan vid 6-ish. Det ger mig alltid så dålig sömn eftersom de vaknar mycket och Lukas snarkar som en riktig karl.

00.30 gallskriker Lukas. Typ som han höll på att dö. Jag hade babymonitorn lite för högt så jag tror att jag är med i en skräckfilm eller något. Hör Alex gå in och försöka lugna ner honom, men han bara fortsätter att skrika och skrika och gråta och gråta. Efter ett tag lugnade han sig, och då hade jag sänkt monitorn. 

Runt 6 börjar Viktor gråta lite grann och jag visste inte om han drömde eller om det var Lukas som jävlades. Det blev tyst och jag somnade om. Vaknade av att Viktor var jätteledsen 6.40, gick in, och då höll Lukas på att spela Allan. Tog ner dem. Vi åt frukost, eller jag och Lukas gjorde. Viktor äter ju inte själv längre och jag hade ingen vidare lust att mata honom. Han är faktiskt snart 3. Efter 40 minuter gav jag upp och lät honom ta in sina torra Cheerios till Cbeebies. 

11.15 var det lunchdags. Viktor kom glatt eftersom han var hungrig efter frukosten han knappt ätit. Lukas vägrade. Jag lekte, busade, skojade, mutade, tvingade, hotade, sen lät jag honom vara. Oftast kommer han, men han var bara som apatisk och totalt sket i mig. Så jag sket i honom. Efter många om och men och förklaringar och pedagogiskt beteende kom han ändå inte. Då tänkte jag att då får han väl gå hungrig. Vi gick ut i skogen istället och han verkade inte ens bry sig.

I skogen verkade det som att Viktor var den som inte ätit lunch för han var hur pipig och gnällig och gråtig och slö som helst. I slutet trillade han när han körde i snigelfart och slog bilen (ja, de envisas alltid om att ha en bil i handen när de cyklar) mot läppen och fick fläskläpp. Han skrek som en idiot, ja han slog sig men han överdriver alltid, och jag motstod min impuls att bara lämna honom där, och gick fram och kramades istället. Sen höll vi handen resten av vägen.
Hemma kollade vi på The Princess and the Frog, Silver somnade i mitt knä och Lukas fick sin lunch. Kall. Eftermiddagen var lite mysigare än förmiddagen och då tyckte jag de var helt okej.

Alex kom hem vid 18 och tog över, jag gick upp och duschade, bytte sängkläder, tog upp blommor på rummet och handduk till Maja som kommer imorgon!!!! Just nu sitter hon på flyget från Hongkong till mig och imorgonbitti landar hon på Heathrow! Ska bli SÅ skönt med lite kvalitetstid med Majsan.

Nu ska jag se nästsenaste avsnittet av Desperate Housewives och tänka på allt annat än barn. Tror jag behöver det, annars lär jag bli tokig.

Kommentarer
Postat av: Berra

Känner igen situationerna. Precis sådär har jag det på jobb med Jonas och Esko!



Kram ;-)

2012-05-16 @ 06:14:53
Postat av: michelle

Pappa: Haha vi kan byta, Jonas och Esko är säkert roligare!



Kram

2012-05-22 @ 21:44:07
URL: http://thisisascot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0