EN UNDERBAR SISTA HELG

Har haft en helt perfekt sista helg i Ascot/London/England. I fredags var jag bara hemma och tog det lite lugnt på kvällen, vaknade som en klocka 7.50 morgonen därpå och åt frukost med familjen, duschade och cyklade till tåget (lånade Alex cykel och fattar inte varför jag inte gjort det innan, helt underbart) för att åka in till Therese.

Mötte upp henne på Piccadilly Circus och shoppade lite, sen åkte vi till världens mysigaste park - Battersea Park där vi låg och solade i flera timmar. När vi var soltrötta och lite hungriga åkte vi hem till Ascot och käkade grillat. Lagom tills vi ätit upp började Eurovision Song Contest, och vilken Eurovision sen!

Hur mysigt som helst med Therese på ena sidan och Silver på andra, sen kom Alex också som dansade Loreen-dansen. Vi hade så himla roligt och det var verkligen en asskön kväll. Någon gång mellan tolv och ett slocknade vi i min dubbelsäng för sista gången i detta hus.

Idag vaknade jag också som en klocka vid 8. Slängde i en maskin tvätt så den skulle hinna torka innan jag var tvungen att packa ner kläderna (SAY WHAT!? ska ni tänka nu). Försökte sova lite till efter det men det var omöjligt så fixade lite innan Therese vaknade också käkade vi frukost i solen. Sen har vi bara solat och myst hela dagen. Haft vattenkrig med busungarna också.

Allihop käkade lunch i trädgården tillsammans idag och drack rosé och snackade i ett par timmar. Trädgården är så fin nu när alla blommor håller på att komma ut. Kommer verkligen sakna trädgården och skogen!


Trots den enorma trädgården är detta så nära pool man kommer här. Vi svalkade oss genom att bada fötterna haha.

Strax innan sex tog Therese tåget hem och det kändes inte så sorgligt att säga hejdå till henne för det var mest ett "vi ses snart". Sen hoppade jag upp på Alex cykel och cyklade till Long Hill Park där jag satt ett tag och njöt för mig själv, lyssnade på lite musik och skrev dagbok. 

Försöker få ihop packningen nu. 15 kilo får jag checka in på Ryanair... 10 kilo får jag ha i handbagage... Det lämnar inte speciellt mycket utrymme till att ha med mycket prylar säger jag bara. Väskorna väger ju typ 5 kilo var.

Nästa gång vi hörs är jag förmodligen i Sverige, vi får se när jag får internet där bara. Tänkte byta till mitt svenska nummer någon gång imorgonkväll/tisdag. Tänkte också fylla på mitt svenska kontantkort, så ni kan nå mig på det, alltså inte numret som slutar på 702, utan det andra, minns inte vad det är haha. 

Bajbaj så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0