INTERMITTENT FASTING


Idag bestämde jag mig för att börja med en så kallad periodisk fasta, då man är ätande 8 timmar om dygnet, och fastande 16. Jag äter bara mellan 12 och 20. 

Det har gått ganska bra och jag glömde till och med bort att äta när klockan väl slog "frukostdags" eftersom vi var så inne i pysslandet. Gick upp 7:30 och var inte alls hungrig, ens törstig eller mådde dåligt under perioden. Faktiskt väldigt bra, pigg och lätt. 

När jag väl åt kände jag inte för att slänga i mig maten som i vanliga fall när man inte ätit på 16 timmar, utan det gick lugnt och fint. Dessutom blev jag mätt otroligt fort. Sen drack jag bara några glas vatten fram till kvällsmaten 19.30, förutom en 90% chokladbit, utan att känna mig speciellt hungrig. Hade tänkt hela dagen att jag skulle ta en bit på kvällen, men maten blev så sen att jag inte skulle hinna äta den efteråt, så åt den innan! 

Det enda knepiga lär väl bli att säga till Ylva att jag inte ska äta frukost imorgon eftersom jag kör en form av fasta. Blir kanske konstigt att ta in att jag inte ska käka på morgonen, för jag har läst att många tycker det verkar ohälsosamt, konstigt osv osv. Andra säger att det däremot är precis tvärtom, många hälsovinster, ökad förbränning, mindre sjuk. Vi får se hur det går, hoppas på en boost av förbränningen i alla fall, och större möjlighet att kontrollera hunger och sug.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0